torsdag 9 maj 2013

Växthus

Kan ni tänka er! Jag, som inte klassar mej att ha den minsta nyans av grönt i mina fingrar, ska bli med växthus! 

Ända sedan min praktikperiod från formgivningsstudierna, som jag tillbringade i Stockholm har jag tänkt att det skulle vara mysigt med ett växthus. Aldrig innan hade jag ens haft tanken på att det skulle vara något för mej. Men så bodde jag då hos gubbens faster och hennes man. Och deras mysigt lummiga trädgård var nog den mest välsmakande jag någonsin satt mina fötter på. Där fanns bärbuskar av olika slag, plommonträd, äppelträd, hallon och inne i växthuset fanns de godaste tomater jag någonsin ätit, vinrankor som skulle ha nått himmelriket om inte taket satt stopp för dem. Där fanns även gurkor, squash och andra grönsaker. Under den fina vistelsen föddes en längtan till ett växthus för mej.

Och nu står jag då här med 14 tomatplantor på vinden som behöver inkvarteras någonstans. Vilket betyder att ett växthus ska byggas. Gamla fönster har vi i massor och snabbskissen, den är klar den också. Det ända som återstår nu är bara att hitta den perfekta platsen och solsken i massor.


1 kommentar:

  1. Vi är lika ivriga planerare och skissare, både du och jag :) Skillnaden är bara att du oftast gör dina skisser och planer till verklighet också! Ska bli spännande att se resultatet sen i er trädgård :)

    SvaraRadera