måndag 17 januari 2011

Barnmöbler

Egentligen så höll jag på med att kika runt på olika inspirationsbilder på badrum, inför vår renovering av badrummet/bastun i källaren. Men på nåt sätt slank jag in på barnmöbler istället...

Jag har nån slags förkärlek till just barnmöbler. Vet inte varför, jag hade det långt innan jag själv fick barn. Snygga, speciella och välplanerade sådana ska det vara. Flera "funktioner" i ett är ett extra plus i kanten och även om möbeln kan växa med barnet...

Jag gissar att det är pga detta som jag själv tycker att jag har svårt med att få till dotterns rum sådär som jag verkligen vill ha det. Men det är under planering. :)

Hur som helst så skulle jag INTE tacka nej till nån av dessa möbler:


stool, av Philippe Starck

baby chair 616, Artek


wave, av Malene Klöve


gungbräda inomhus, av Louise Campbell


eller nån av dessa som man kan hitta på breja.se :





Fantastiskt! :)

1 kommentar: