onsdag 13 juli 2011

upptagen

Det nalkas förlovningsfest för våra kära vänner hos oss i helgen, så all tid går nu åt till att fixa och baka. Till kalaset för släkten som jag skrev om i ett tidigare inlägg gick bakandet mycket smärtfritt och jag började nästan tro att jag är bra på det där, men NU är det andra takter. Inget vill riktigt bli sådär riktigt bra och jag själv har helt tappat tålamodet för bakandet. Endera glömmer jag att köpa nån ingrediens och får igen åka till affären eller så köper jag för lite och får igen en gång ta mej ner för backen till affären. Plus att det är sådär fem före att jag bränner det jag har i ugnen vid varje tillfälle. Inget flyt här inte! Nåja... snart klar iallafall!

En annan helt mystisk grej! Vi kan inte hitta vår kamera!! I och för sej är den gammal och dålig och vi behöver en ny, men den skulle ju vara bra att ha tills dess iallafall... Endera har nån annan tyckt att de behöver den bättre än vi (mycket minimal chans) eller så har tösen lekt med den och gömt den på nåt bra ställe (skulle mycket väl kunna hända) eller så har jag eller gubben helt enkelt "gömt" undan den själv (troligen det rätta alternativet). Ååh... hoppas den dyker upp nu innan helgen. Vill ju fota på festen i helgen och även kanske ta nån bild på vårt kalasstädade hem på samma gång.

Återkommer efter kalasandet!

2 kommentarer:

  1. Tack för en toppenfest! :) Och jag är såå imponerad av din nya låt, jag visste inte att du hade såna talanger!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Nina!:) Och tack för att ni kom på festen! Ingen fest utan goda vänner!:) hälsn. A-S

    SvaraRadera