måndag 6 juni 2011

den ljuvliga söndagen

Som ni ju vet så älskar jag söndagar och den gågna helgens söndag var verklgen en tiopoängare. Jag fick gjort massor! Dottern vaknade som vanligt redan före 6 och för en gångs skull började jag avverka dagens planer riktigt tidigt. Oftast går jag som i dvala de första timmarna...

Hur som helst, så begav oss dottern och jag till mormors (min mamma) och inledde projekt "upprusta kökssoffan". Jag fuskade rejält denna gång och tvättade bara soffan med målartvätt innan jag strök på två lager med färg. Jag slipade inget alls och frågan är ju hur länge det hålls där, men det håller så länge det håller. Jag provade en ny färg för mej (och jobbet) och jag är verkligen sjukt nöjd!! Uula Into Möbelfärg kommer jag verkligen att använda fler gånger. Täcker otroligt bra redan efter första strykningen och är lätt att stryka ut. Den är vattenbaserad och torkar mycket snabbt och är helt värt sitt pris! Rekommenderas varmt!

Nu är då kökssoffan klar för användning och väntar bara på att få komma hem till oss. Det här är dock en Före-bild på soffan: 



Nu rullar ett tyg till två fåtöljöverdrag som bäst i maskinen och jag hoppas jag får dem sytt före helgen... Vi får se!

Nu är det jobbet som kallar!

Ha en skön dag i solskenet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar