söndag 4 september 2011

i väntan på leveransen

Alla andra i familjen från sambons sida, förutom tösen och jag, spenderar helgen i Tammerfors. Den manligare sidan är på biltävlingar och den kvinnligare på shoppingresa. Gårdagen spenderades på Idea-Park och dagen idag på Ikea. Men trots att tösen och jag fick stanna hemma pga febern, går jag ju inte helt lottlös ur det hela. :) Vilken tur jag har när de är så snälla att de kånkar hem lite grejs åt mej också!

En billig vinterhalare åt tösen köpte "jag" igår och funderar nog sådär smått om jag köpt grisen i säcken?! Man får ju vad man betalar för, och så ÄR oftast fallet tyvärr... Men kanske vi får en varm vinter i år... och inte så blöt heller... :/ Eller så är den faktiskt riktigt toppen!!

Idag däremot kommer "jag" att köpa en förvaringsbänk till hallen och några innerkuddar! Vi har ju vår förvarings-problemhall och nu tror jag faktiskt att det ska bli lite ordning på täppan där också. Härligt!
Nu återstår bara frågan om jag ska tapetsera över väggmålningen av trädet i hallen eller inte? Jag satte himla mycket jobb på det när jag målade det och har trivts riktigt bra med det, men jag skulle behöva väggen...

Nu... tekopp och blåbärsmuffin!

1 kommentar:

  1. Ganska bra att ha det så där, att "du" kan shoppa samtidigt som du är hemma med Alice.
    Hoppas hon kryar på sig snart och ni får veta varför hon måste ha det så här!
    Ps. Ibland kan nog det där billiga vara riktigt bra också! Speciellt om man köpt ett dyrare märke billigt på rea!

    SvaraRadera