onsdag 6 april 2011

...årsdag :)

I söndags var det exakt 1 år sedan vi flyttade in i vårt hus. Vårt hem!:) 

Vad jag då lärt mej under detta år är att det tar tid innan man faktiskt bor in sej i ett hus. Tid och framförallt TÅLAMOD innan man får fixat allt det där man vill få ordning på. Det är heller inte lika "enkelt" att hålla var sak på sin plats i ett hus än vad det var när vi bodde i lägenhet på 2r+k. Huset ser lite småstökigt ut mest hela tiden tycker jag. :) Men i en familj där det händer mycket så är det väl så det ska vara.

Jag hade VÄLDIGT svårt förut att ha besök när det såg ut lite hur som helst hemma, ville ha var sak på sin plats. Men efter att sambon nu under detta år haft en hel del människor på rundvandring i vårt hus, utan att jag hunnit plocka upp alla utspridda saker före, har jag bara fått lov att sänka mina "krav" och inse att jag hinner faktiskt inte med allt! Det är ju såhär det ser ut en helt vanlig dag hos oss, så bära eller brista! Det är klart, gärna går jag nog ett varv i huset före och plockar upp en massa grejer, men jag skäms inte ögona ur mej mera ifall jag inte hunnit med det. Och DET gott folk är ett framsteg! Jag fungerar lite så att endera har vi verkligen alla saker på sin plats i detta hus, är nämligen en riktigt fröken Ordning & Reda, eller så har en kraftig tornado varit fram. Samma sak med humöret: On eller Off. Dottern tycks ha ärvt båda!:)

Himla många projekt har vi ännu framför oss. Men roligt nästan jämnt!

Här kommer två bilder från när vi var på visning av huset. Hur det ser ut nu i vårt kök ser ni i ett tidigare inlägg. Visst har det ändrat!:)





4 kommentarer:

  1. Oj vilken ändring... men vad..."smart"...att ha tvättmaskin i köket... eller? :P
    Det där med att ha besök när huset är ett bombnedslag har jag också lite problem med. Kjell påstår att jag är pedant, men det kan jag lugnt säga att det är jag INTE. Men jag gillar inte att ha stökigt runtomkring mig, fastän det ser ut så för det mesta här. Fast med två små tornadon och en stor (!) så har jag även fått sänka mina krav lite. /Annika

    SvaraRadera
  2. Ja oj vilken ändring! När jag ser de där bilderna så vet jag att det finns hopp för vårt hus också!
    Jag är precis likadan jag också, fast nu kan jag ha det stökigt runt mig för jag orkar inte städa hela tiden men nog är det jobbigt när man får folk och skäms över allt som ligger framme!

    SvaraRadera
  3. Varför hängde ni inte på idéen med tvättmaskin i köket ?! ;D Det har blivit en klar förbättring, min vän!

    SvaraRadera
  4. ja waow kan man säga.. det har hänt en hel del. första gången jag ser de gamla köksskåpen... du hade rätt. jag älskar dem! åhh va synd att man inte kan få allt som gammalt o nytt.
    i spanien hade vi både tvättmaskin o torktumlare i köket. där har man inget extra hjälpkök.
    ordning o reda.. ja tack! här ska det inte vara nått extra framme. undrar fortfarande hur man ska kunna sänka kraven sen när man får barn..?

    SvaraRadera