tisdag 26 april 2011

Lidret Iver






Förra sommaren drömde jag att detta stod i vår trädgård, och nu när all växtlighet där ute börjar vakna till liv igen, börjar jag drömma igen och på något sätt övertyga mej själv om att det är ett sånt som vi behöver. Helt perfekt med ett litet växthus från ena hållet, där några tomatplantor kan växa, och ett litet skjul från det andra hållet där gräsklipparen, skottkärran och sånt kan stå.

Jag har aldrig haft gröna fingrar och faktiskt aldrig varit så värst intresserad av blommor/odling m.m heller, men sakta, sakta börjar det ändra. Jag glömmer aldrig hur härligt det var i min fästmans fasters växthus där det växte både tomater, gurkor, squash, vindruvor och annat gott och nyttigt. En liten gnutta av det vore rena drömmen!

Så, då vore väl "Trädgårdslidret Iver" en bra början. Eller hur? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar