lördag 9 april 2011

haklappar

Dotterns haklappar börjar en efter en säga upp kontrakten på olika sätt. Så idag tog jag slag i saken och sydde upp ett par stycken åt henne. Skulle ha sytt flera om jag inte varit sådan optimist och trott att kantbanden jag hade hemma skulle räcka till ALLA mina projekt, vilket de ju då inte gjorde... 

Jag antar att hon snart kommer att vägra ha på sig en haklapp men änsålänge använder hon en mer än gärna och det är mera så att hon tycker att haklappen "hör till" när man äter. Sen börjar hon ju hos dagmamman på måndag så där behöver hon ju också få ha en ren, fin och hel haklapp!:)







 
 Det gula vaxtyget är från Ikea
och det svarta vaxtyget är från Mingla Design.

4 kommentarer:

  1. Fina!
    Här använder E fortfarande haklapp men på hennes villkor, ibland ska hon prompt vara utan men ibland säger hon till om man glömmer sätta den på henne! Bra så länge de själv vill, blir ju lite mindre att städa!

    SvaraRadera
  2. va fina o såå läckra färger o mönster!! du är duktig du :)

    SvaraRadera