onsdag 13 mars 2013

Morgonstund har guld i mund

Sitter och äter frukost bredvid en glad halvåring som tyckte att dagen kunde börja redan klockan 5 i morse. Före det, klockan kvart över fyra, vaknade i sin tur storasyster som yrade i feber och hade svårt att somna om. Så nu sitter jag då här och flummar och har redan avverkat två timmar av dagen klockan 6. Gulp! Undrar om jag alls ska tänka på att få något gjort idag...

Men om jag nu får nån energispurt här snart så kunde jag ju alltid göra något av det jag hade tänkt mej idag, nämligen baka bröd och muffins, måla färdigt hyllorna till Alice´s rum, ställa hennes säng på plats efter målningen och planera lite vad jag behöver från en kommande Ikea-resa. Nu ska ni ju inte tro att jag hade tänkt hinna med allt det här... inte heller en vanlig dag skulle de gå. Men kanske nån punkt blir avklarad... eller så myser jag bara med barnen i soffan och bara gör det där jag absolut måste. Det är bra det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar