fredag 18 februari 2011

Something old, something new...

Det är nog så man kan beskriva min inredningsstil. Nån typisk lantlig stil eller helmodern kan jag inte säga att jag har. Här väljs inredning efter hjärtat, humöret och plånboken. Visst jag gillar verkligen design av alla de slag, men ensålänge lyser nog mina favoriter tyvärr med sin frånvaro. Ett typiskt scenarie hos oss är att jag tycker det behövs t.ex. ett nytt soffbord hos oss. Då inleds jakten efter ett nytt soffbord och varenda skrymsle i min mammas och mina svärföräldrars hus söks igenom efter nåt som man kanske kunde använda till soffbord och som har det där lilla extra som jag vill ha, vilket som helst duger absolut inte. Sen är det penselns tur och efteråt är jag hur nöjd som helst. 

Ännu känner jag inte att jag fått fixat det sådär exakt som jag vill ha det här hemma, men sakta men säkert går det framåt. Ärligt talat så trodde jag faktiskt inte riktigt på det som folk sa innan vi flyttade in, att det tar tid att bio in sig i ett hus, men jag måste nog faktiskt erkänna att det nog är så. Jag hade en mycket klar bild i huvudet hur jag ville ha det här hemma redan innan vi flyttade in, men visst har även den ändrats under den tid vi bott här.

Jag läste i en inredningstidning idag om en kvinna som sa såhär: "Jag trivs inte i färg. Därför har jag inrett vårt hem i svart och vitt". I vårt hem går det nog en röd tråd genom hela huset som är just "svart och vitt". Det är konstigt det där, jag ÄLSKAR verkligen färg, starka färger, men ändå så dras jag till det svarta och gråa. Men jag är absolut ingen sorgsen och deppig person för det. Iallafall inte som jag ser det :D.

Imorgon blir det att ge sej på tredje försöket på att sy nya FINA gardiner till dotterns rum. Bra att ha mycket tyg hemma så det inte känns som nåt hask när det inte blir sådär som man vill ha det!!:D Där om nånstans ska det finnas färg iallafall...

Ha en riktigt trevlig helg allihopa!   

1 kommentar:

  1. Gillar också starka färgen, men precis som för dej dras jag till det enkla, svart och vitt. Tror det beror på just enkelheten och stilrenheten. :)

    SvaraRadera