tisdag 31 maj 2011

Kökssoffa

Jag funderar på att ta in en kökssoffa i vårt hem. Har funderat på det länge, var jag ska placera den osv. Hos min mamma står nämligen en gammal kökssoffa som jag hämtade hem för något år sen och den är bara sååå fin. Den har stått i min mammas gamla föräldrahem när hon var liten och om jag förstått det rätt så var det min morbror som sov i den när han var liten. Problemet i vårt hus är bara att jag har alltför många möbler och alltför lite väggyta! Jag kan ju inte placera alla möbler mitt i rummen tyvärr... Plus att jag också vill ha det öppet och luftigt. Nåja, väldigt många av de här möblerna är inte riktigt i sånt skick att jag vill ta in dem med en gång, de behöver en liten uppfräschning först.

Så också eventuellt med kökssoffan, men mitt optimistiska jag säger att det nog går ganska snabbt den upprustningen. :)

Om det är någon som blir irriterad och undrar varför jag i all fridens namn inte kan sätta in några bilder på allt det jag skriver om i vårt hem så kan jag säga att jag så jättegärna skulle göra det, bara inte min kamera och jag skulle vara så fruktansvärt osams. Så jag hoppas ni kan ge er till tåls lite ännu. Jag hoppas nämligen på att kunna köpa en ny nu i sommar.

Jag ögnade snabbt igenom mina bilder på datorn här om dagen och blev riktigt nostalgisk när jag kom till bilderna från vår radhuslägenhet som vi bodde i före vi köpte huset vi bor i nu. Vilken tur att jag vet att den är i gott förvar. Där hade vi det bra (det har vi det nu också) och det var såhär det såg ut där strax innan vi sålde lägenhet åt gubbens lillebror:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar