onsdag 9 januari 2013

En liten materialist


bilder från designonline

Tänk att en kopp te eller något motsvarande faktiskt kan smaka snäppet bättre i en mugg som man estetiskt tycker om! Så är iallafall fallet med mina Marimekko-muggar (oiva-siirtolapuutarha) som tomten så fint levererade åt mej. Jag varvar ner lite extra när jag håller den i handen och ännu lite gladare blir jag också. Jag gillar dem helt enkelt! Nu fattas bara fler modeller från Marimekko på min hylla, så man får välja efter humör varje morgon. Och så jag kan använda dem när jag får fler än en person på besök också.
Så det är nog bara att erkänna. Det bor en liten materialist i mej... Som de flesta som känner mej redan vet och antagligen tänker "kommer hon på det först nu?" :)

Dottern på 3 1/2 vet även hon vad hon vill. Häromkvällen testade jag att hänga upp vita gardiner i hennes rum, medan hon ovetandes tittade på barnprogram på tv. När det sen blev läggdags och vi kom in i hennes rum börjar hon gråta och utbrister: "Men mamma!! Varför har du lagt upp vita gardiner?? Jag vill inte ha vita gardiner!! Varför har du tagit bort de andra?" Nästa dag sydde vi nya färgglada gardiner åt henne av ett ikea-tyg som jag hade hemma. Hon blev betydligt gladare och sa: "Wow mamma! Va fint!!" Så nu är allt frid och fröjd i stugan igen... förutom då att jag nog gärna skulle ha haft de vita hängandes kvar... :)

1 kommentar:

  1. Hej på dig o välkommen tillbaka! Keep up the good writing...

    SvaraRadera