onsdag 16 januari 2013

På språng!

Vi har inte varit hemma så värst mycket de senaste dagarna, därav det dåliga uppdaterandet. Det har varit spring hit å dit. Vävning, pulkadag vid havet, besök hos vänner och mycket mera känns det som... Men allt har varit himla roliga grejer, riktig livskvalité för för hela slanten. 

Idag har vi dock varit hemma, fast det först inte var tänkt så. Men till rådgivningen på 4-månaderskontroll med Lillkillen, som storasyster kallar honom, har vi varit. Han växer så det knakar och såhär snälla killar växer inte på träd. Rund och gó och alldeles underbart mysig. Han är nu riktigt fem före från  att börja svänga sig och ligger på sidan och svajar, men än har han inte riktigt fått till det. Och han blir så himla glad å riktigt lyser upp och skrattar varenda gång Alice kommer och gosar med honom. Den syskonkärleken! Så härligt att det inte funnits nån svartsjuka från hennes sida. Hon är riktigt en liten "mamma nr2" som tröstar och står inomhus med babyvakten i handen och sjunger vaggvisor eller säger "såådee, såådee, schh, schh, såådeee, mamma kåmbe noo" åt lillebror som vaknat där ute. :)

När barnen somnat på kvällarna har jag nu dessa dagar virkat å virkat å virkat. En snuttefilt åt Hugo är nästan helt färdig, som jag nu tycker har helt fel färger, bara för att ivriga jag i söndags inte kunde vänta en dag tills handarbetsaffären här i stan öppnade så att jag skulle fått köpt ett grått och ett svart garnnystan, utan jag tog det jag hade hemma. Det är så typiskt mej! Men nu när jag virkat en vet jag ju hur jag skulle vilja ändra på modellen, så idag slank jag in och köpte mej tre nystan, ett svart, ett grått och ett multifärgat i många härliga färger som ska bli till en elefant åt Alice. Så nu fick jag plötsligt fler projekt på gång... ifall om jag nu mot förmodan nån gång skulle känna att jag var utan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar