fredag 11 januari 2013

Virkat



Förra vintern bestämde jag mej för att testa tovning i tvättmaskin. Jag började vilt och virkade 1 1/2 blivande förvaringskorgar på ett kväll, men sen stannade det. Tills igårkväll när jag virkade klart. Nu ska jag bara fästa trådarna på de här två korgarna, så får de åka in i tvättmaskinen. Ut ska det väl förhoppningsvis komma ut något som lite mer liknar det jag förväntar mej. Vi får se!

Idag kommer jag att spendera dagen med att lära mej väva! Eller något vävande blir det väl inte än idag kanske. Men det ska bli så roligt! Det är något som jag velat lära mej i många år nu. 

Så ha en riktigt bra dag allihopa! Jag beger mej ut på oprövad mark! :)

4 kommentarer:

  1. Det är riktigt roligt att väva!! :) i gymnasiet gick jag en period i folkkis på en kreativ kurs, och då vävde vi både dukar och mattor! Och när jag gick i FKF i Vasa vävde jag en duk och en pläd... Och jag skulle verkligen kunna väva mera :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ju vävt en hel del då! Pläden har jag förstått att inte är sådär himla enkel att göra. Det verkar ju så himla roligt! Så få se vad det blir till i slutändan! :)

      Radera
  2. Hej Hej! Va kul att si na livstecken :) /Jenni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Å välkommen! Kul att du hittat hit igen!:)

      Radera