fredag 22 februari 2013

Det ena efter det andra



Nu är jag på gång igen. Fick för mej mycket sent igår att, NU skulle det minsann upp foton på väggarna här hemma. Sagt och gjort, nu är foton utprintade och uppsatta på väggen! Men, det ena leder ju till det andra ni vet, så när foton ska sättas upp på klockans plats, behöver ju klockan en annan plats och när klockan tar kökstavlans plats, så skulle ju tavlan också sitta fint på den plats där det gamla radiot nu är. Och det gamla radiot är ju fint, så det skulle även passa.... Ja, ni hör ju! Såhär händer det mycket ofta här hemma hos oss. 

En vän frågade mej en gång, om jag aldrig blir nöjd med hur det ser ut här hemma? Jag blev lite ställd då och visste inte riktigt vad jag skulle svara. Men grejen är den att jag tycker det är så himla roligt att organisera och fixa om här hemma. Ibland kanske något ställe i huset får lida en stund för att jag inte riktigt hinner med, för att jag ju behövde just den speciella möbeln/grejen som fanns där, till den där briljanta idén som jag helt plötsligt fick. Och då sist och slutligen blev jag ju nöjd med den nya idén, men såklart mindre nöjd med stället som ju då helt plötsligt blev ofärdigt. Och då löper ju cirkusen igång igen...

Det här hemmet är i konstant förvandling och jag trivs så. Det är här jag får testa mina idéer och det är här jag får drömma, fixa och förverkliga. Det är såhär jag vill att mitt hem ska vara! Om jag så hade jättemycket pengar och kunde köpa den inredning som jag kan sukta efter ibland, så tror jag ändå att jag skulle förändra mitt hem lika ofta. För det är så jag är. Och tänk vilket gigantiskt slott det skulle behövas då! Oj, du milde! Näe, det är nog bra med lite begränsningar trots allt. Och sen är det ju också VÄLDIGT tacksamt med en förstående och kärleksfull gubbe som låter mej hålla på såhär. Och hittills är det faktiskt inte mycket som han inte gillat, och om så är fallet så påpekar han det faktiskt också. Han är bra han, gubben min...

6 kommentarer:

  1. Det är märkligt det där att de riktigt bra idéerna alltid kommer sent på kvällen ;) och det är klart att de ska genomföras direkt! Så är jag också :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Och man vill ju inte vänta då heller... fast man kanske borde gå och lägga sej. Äh, sova kan vi göra senare i livet!;)

      Radera
  2. Bra idé det där med bilderna på väggen, ska läggas bakom örat. Vi flyttade ju in i Juni och jag har sökt och funderat i hela 6 månader innan ja "hitta" inspirationen på vad och hur jag vill ha det. Så nu har allt kommit upp på bara några veckor. :D Kul med förändring tycker jag!

    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. ATT det är kul med förändring!:) Ska bli spännande att se hur ni har det där, bara vi kommer oss dit...!

      Radera
  3. Haha, det känns som om du skrivit ner mina tankar. :) För just så t det hemma hos oss också, ständig förändring och ständigt nya idéer. Men, så länge idéerna förverkligas med relativt enkla och billiga medel ser jag inget problem i det! :) annat vore det ju om man köpte dyra grejer, som sen nästa vecka inte mera vore intressanta! :D
    En fotovägg har jag pysslat med i flera år nu, eller det har väl mest stått stilla. Kanske jag skulle ta mig i kragen med det nu?! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det! Oftast ganska billigt och roligt ändå!:) Kul att höra att det finns andra "tokiga" liksinniga människor där ute också!

      Radera