tisdag 5 februari 2013

ordning i tillvaron

Jag är lite av en ordning och reda-människa. När jag städar så flyr jag runt som en virvelvind i hela huset och alla saker ska vara på sin plats. Däremellan ser nog hemmet varje dag ut som en tornado i varierande styrka, som det ju gör i en barnfamilj, men var sak ska ha sin ursprungliga plats. Därför gillar jag också förvaring! Och ordning i förvaringen. Så att man vet var man ska söka för att hitta ditt och datt. Det där med att leta efter något hela halva dagen är ingenting för mej.

Länge har vi också klarat oss utan kalender här i familjen, men här om dagen smög sej en dubbelbokning in (tacka vet jag svärmor), och för att dubbel-komma ihåg varandras program så har nu även vi en kalender. En enkel och grafisk sådan som passar vårt hem. Kalendern hittar du här.






1 kommentar:

  1. Vad fin! :) Vi borde också få oss en kalender. Jag har ju min lilla fickkalender där jag antecknar datum, tider, program etc, men jag tycker vi skulle behöva en synlig kalender också, så stora herrn i huset skulle hänga med lite ;)Känns som att köket skulle vara the place för en kalender, men då jag hittar inte rätta stället!

    SvaraRadera