onsdag 27 februari 2013

Virkprojektet


Jag håller på att virka en filt till Hugos säng, men oj så länge det tar när man inte kan virka så lång tid i gången. Jag kom på när jag redan virkat en bra bit, att den blir 20 cm bredare än vad jag tänkt mej och inte började jag ju dra upp allt då. Den får helt enkelt bli större, och visst har man ju mera nytta av den om den är större. Det tar ju bara lite längre tid.

Det är mormorsränder som virkas i svart och vitt, enligt mitt eget system, som ni får se sen när den blir klar och det syns bättre. Och jag tycker den blir så fin. Vill bara att den ska bli färdig snart.. helst nu... bums!!
 

2 kommentarer:

  1. En sån filt har jag också på gång :) men i ungefär alla färger som du inte använder ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Det är fint med färgrika filtar å sånt!!

      Radera