tisdag 2 april 2013

En myshörna tack!

En uppslukande fåtölj, där man bara får sitta och njuta, läsa nån tidning, virka/sticka lite eller bara njuta av brasan i spisen med en tekopp i handen. Låter det inte härligt va? 
Vi har ett hörn i vardagsrummet som jag sådär drömmande har tittat på nu hela vintern och sett framför mej hur det där skulle bli min favoritplats. En riktig myshörna. Nu står gungstolen där. Gillar nog den också men inte så hög mysfaktor på den, snarare en hög ont-i-nacken-faktor istället om man vill göra annat än bara titta runt i rummet.

Den där viktigaste ingrediensen till den perfekta myshörnan är ju trots allt den perfekta fåtöljen, den bekvämaste av dem alla, den snyggaste av dem alla. Nu är ju då grejen att jag vill ju ha den nu! På momangen! Men om vi köper en nu, så MÅSTE den ha avtagbar klädsel så att man kan tvätta bort alla fläckar som kommer på den i en barnfamilj. Det där med vita fåtöljer har vi provat på (nu ska dock inte denna vara vit) och jag vet inte hur många gånger de hamnat i tvättmaskinen. Men med en avtagbar klädsel så får du även pruta rejält på antalet modeller som överhuvudtaget finns att kolla på. Och de snyggaste modellerna kommer då inte på tal. Alldeles för dyra och utan avtagbar klädsel. Not a perfect combo! Så endera får vi vänta ett antal år tills barnen har mera koll på det där med fläckar och sånt, och på samma gång köpa ny soffa (SOM jag längtar till den dagen) eller så köper vi den där "inte-lika-snygga-men-ganska-billig-ändå-varianten" av fåtölj bara för att jag ska få en bekvämare myshörna, som jag troligtvis blir trött på om en tid och då ändå vill ha en ny. Jag tror vi väntar... Eller så möblerar vi om här i huset igen och flyttar Ikeas Tullsta fåtölj som står i sovrummet till vardagsrummet och eventuellt köper en ny klädsel till den bara. Ja, kanske det är så det får bli. Men en myshörna, det vill jag ha! Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar