fredag 5 april 2013

Full-rulle-torsdag med mammor, barn och företag

Gårdagen var fullspäckad med härligheter. Muffinsbak och småplock på förmiddagen, träff med härliga mammor och deras barn här hos oss på eftermiddagen och företagsfix med Malin (läs här nedan :) ) på kvällen! Jag stupade i säng när jag kom hem prick klockan 24, men så himla ivrig och förväntansfull så tröttheten fick nog stå i skuggan.

Mamma-barn-träffen då. 5 mammor och 7 barn var vi igår. Full rulle (främst av de 2 större barnen då) och härligt tjatter mammorna emellan. Vilken tur jag har alltså! Som har lyckats pricka in barn nummer 2 när 4 andra i min vänskapskrets planerade samma sak. (Plus en till som var lite före oss andra då) De barnen kommer nog att ha himla roligt tillsammans i framtiden tror jag!


Efter en sån rolig eftermiddag bar det av på lite "företagsfixande". Malin, som även titulerar sej som min svägerska, och jag har ett företag tillsammans, där vi designar och tillverkar egna produkter som till sommaren ska komma ut till försäljning. Det blir inrednigsprodukter för hela slanten, men även lite småplock. Nu till först i tyg, men vi har även idéer för andra material. 
Så igår var det ett tryckbord, för tygtryck, som fixades för fulla muggar. Klar blev vi och oj vad spännande! Det riktigt pirrar i kroppen och det ska bli så kul att få se hur våra mönster sätter sej på tyg nu igen. Jag har inte gjort det sen mina Formgivningsstudier, så det ska bli himla roligt.

Så, Gott Folk!! Håll utkik efter design från det nya företaget Koya! Snart smäller det! :)


4 kommentarer:

  1. Vilket härligt myller av barn! Hoppas verkligen att vi lyckas hålla ihop den här gruppen, så kidsen får leka tillsammans! :) Och vad spännande att få se koya-produkter senare i sommar!!

    SvaraRadera
  2. Åh så spännande med ett företag! Det drömmer ju jag också om att grunda, men än så länge har det stannat vid drömmen! ;)
    Härlig bild på alla kidsen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jättespännande! Man vet ju som inte hur produkterna kommer att mottagas... Den drömmen ska du inte släppa! :)

      Radera
  3. Så många söta bebisar :) o första lanseringen, wohoo! Fastän jag inte riktigt vetat om ja varit vaken eller sovit idag :) väntar men spänning på att använda vårt fina nya tryckbord!

    / Malin

    SvaraRadera