fredag 25 mars 2011

Julbelysning och fredagsmat

Har hållit på med en beställning på julbelysning til den kommande julen idag i jobbet och visst känns det lite konstigt att tänka på julbelysning nu när man annars längtar efter snöfria vårdagar i strålande solsken, men för mej som fullkomligt ÄLSKAR julen så är det hur kul som helst. :) Vi kommer att få in superfina pappersstjärnor och ljuslingor med metallänglar och stjärnor och en hel del annat vackert. Så visst kommer det att bli en strålande jul i år också.

Jag provade också ett nytt lax-recept till middag ikväll och jag blev faktiskt riktigt överraskad över hur gott det blev!:) Så nu tänkte jag dela med mej av det till er:

Laxmedaljonger som i Louisiana


4 laxmedaljonger
1 tsk salt
2 msk olivolja
2 tsk paprikapulver
1/2 tsk svartpeppar
2 tsk chilipulver
1 tsk torkad timjan
1 tsk torkad oregano


sås:
2 dl crème fraiche
1 dl färdig salsa (tacosås)


Strö lite salt på fisken. Blanda resten av kryddorna i oljan och pensla medaljongerna med kryddoljan. Placera medaljongerna i en form och stek i ugn i ca 10 minuter. Blanda till en sås av crème fraiche och salsa.


Färdigt! :)

1 kommentar:

  1. Ha ha, jaa det gäller att vara ute i god tid. Men personligen tycker jag att jag inte vill tänka på julen nu just... :P /Annika

    SvaraRadera