fredag 11 mars 2011

Kvadrater!

Vi behöver ett större hus! Det är bara så! Till min kärlek för möbler skulle det behövas några kvadratmetrar till, typ en hundra kanske. :) HUR ska jag annars få in alla mina härliga renoveringsprojekt sen när de är klara, andra egentillverkade möbler och annat? Plus att det inte ska se sådär hoptryckt ut! Nåja, den där skänken, de två fåtöljerna, kökssoffan och kistan m.m. blir ju inte alla färdiga på en gång. Så kanske det löser sej...

Ett nytt hus är nog inte aktuellt iallafall! Sambon frågade mej häromdagen om jag skulle vilja börja med en likadan tokrenovering nu igen en gång, och svaret är NEJ! Jag vill nog hellre finslipa på det här och få det här att bli ett inbott hem i alla vrår. Och vilket problem jag har egentligen, ett för litet nyrenoverat hus på 130 kvadrat plus en källare på runt 70 kvadrat som kommer att bli badrum/bastu, mitt arbetsrum och snickeboa inom några år. Hmm, undrar vem som har viktigare problem? Jag som har för gammal mat i kylskåpet eller de som inte äger en säng att sova i och inte har rent vatten att dricka? Det är ju så man skäms över sina tankar ibland...

Näe, man ska nog vara glad för det man har!

3 kommentarer:

  1. Jo nog ska man vara glad för det man har men tyvärr tror jag att man aldrig kan få för mycket utrymme. Jag drömmer och längtar efter att få en våning till och alla de kvadrater som kommer till då! För 130 är verkligen inte så mycket för en familj med massor av grejs...

    SvaraRadera
  2. ja.. vissa drömmer om att bara få en egen liten ska att kalla sitt hem förutom den där väskan man drad runt med överallt. men den är ju bättre än inget. ni har ju ett sånt underbart fint hem o jag kan förstå att det kan vara ett dilemma att få plats med allt men värre att välja ut vad som ska få plats. inte lätt inte.. men hittills har du lyckats ypperligt. lycka till med syandet o hoppas resultatet blir som önskat. kramar från ett regnigt vancouver

    SvaraRadera
  3. *haha* Du skulle se vad jag suttit och skissat på här hemma idag! Ämnet kom på tal härom dagen angående våra småa sovrum. R verkar inte alls se det på samma sätt som jag!? Så jag hävde ur mej "Du får välja, bygga ut eller bygga nytt." "Fortsätt drömma du", svarade han. Så idag satte jag igång hjärnkontoret för att kläcka ideér till hur vi kan få mer rum av det vi redan har. Det blev balkongen som offrades, för den använder vi helt enkelt inte. Så varför inte bygga ut e´s rum och wc:n där uppe? Och spara en liten balkong i mitten? Åtminstone funkar det på mina skisser! ;D ...nåjaa, i nuläget är det nog bara drömmar...

    SvaraRadera