torsdag 24 mars 2011

ny vårgarderob

Har idag fått beställt en ny vår/höstjacka åt mej. har funderat på den länge och nu slog jag till. Få se då om den är bra i verkligheten också eller om det bara är i mitt huvud som den ju måste vara den ultimata jackan för mej. En vind- och vattentät jacka från Tretorn som borde fungera utmärkt som både city-jacka, promenadjacka och jobbjacka. Ni hör ju, jag kan ju ha den till ALLT! ;) Den fanns i svart, röd och off-white. Den i off-white skulle ju ha varit supersnygg, MEN inte så länge tyvärr. Med en liten tjej i huset som ska lyftas hit å dit med leriga stövlar och annat så skulle inte chansen vara så stor att den skulle hållas vit. Så det blev den svarta. Lite halvtråkigt nu till våren men desto bättre till hösten.


Med en svart jacka så kan man ju piffa till det på annat sätt istället, så nu skulle det då sitta fint med ett par nya coola gummistövlar till bara. Dessa Hunter-stövlar skulle ju sitta perfekt:

Hittade också ett par liknande i Ellos-katalogen, betydligt förmånligare! Kanske det blir ett par rosa gummistövlar som jag ska söka efter i år. Det skulle inte sitta helt fel...




2 kommentarer:

  1. Åh den var ju nog riktigt fin den jackan. Kan tänka mig att den såg ännu finare i vitt men även jag har slopat alla tankar på vit vårjacka i år... Det får vi ha sen igen då barnen är stora!

    SvaraRadera
  2. Så det blev den iaf! :) Jag ahr också slopat vit jacka, min blev istället mörkgrå. Precis lika vårfräsh som svarta jackor ;) Men vi piffar lite ist!

    SvaraRadera