tisdag 23 augusti 2011

Här i sjukstugan

Är hemma med lilltjejen idag som fortfarande tampas med sin feber. Men hon var ju faktiskt feberfri i hela tre dagar nu i slutet av förra veckan, torsdag till lördag, så det var ju inte så tokigt... Vi får se hur länge den här episoden håller i sej nu då. Vi har börjat med 100% mjölkfri diet nu, så vi får se om det eventuellt skulle bli någon ändring på täppan snart. Flickan är gladare och lite piggare iallafall så det mina vänner är vi glada för!

Nu sover hon och jag har hela långa listan på kläder och attiraljer som jag skulle vilja beställa hem åt oss. Men som en riktig "spara-fröken" så sitter jag och funderar länge och väl, om varje plagg, om jag/fröken/gubben faktiskt behöver den där? :D Svaret på det mesta är jo, men kanske nästa månad eller kanske jag skulle hitta något ännu bättre i Tammerfors när vi snart ska dit... Det slutar väl med att jag inte beställer något alls.

Har även hittat en helt underbar liten skapelse till ryggsäck åt Alice från Tohvelisankari. Helt perfekt skulle den vara som dagisväska. Är de inte ljuvliga?

1 kommentar:

  1. Voi äsch då vad ni ska måst dras med feber... :( Hoppas mjölkfria dieten hjälper. Här hos oss har den iallafall hjälpt, sonen äter MYCKET bättre och magen fungerar också betydligt bättre. Det ska bli intressant att se här senare i höst hur tillväxten är. Och jag trodde faktiskt att det skulle vara mycket jobbigare än det sist och slutligen var att hålla totalt mjölkfritt. Nån mjölkersättning eller jogurt får jag honom inte att äta men kompenserar med kalktabletter istället :)
    Jag beställde faktiskt varsitt par nya dagistossor åt barnen här inför dagisstarten från just Tohvelisankari, de har ju bara för ljuvliga produkter. Å barnen var helnöjda :) /Annika

    SvaraRadera