onsdag 24 augusti 2011

Time´s awaisting

I oktober händer det grejer här i nejden gott folk. Jag är med i ett musikprojekt, "an ostrobothnian tribute to Johnny Cash" som kommer att ha konserter från Närpes i söder till Karlebytrakten i norr. Det kommer att vara skön musik blandat med en berättelse om självaste Cash, berättad av en riktig filur med talets gåva, bildspel och hela köret i ca 2x45 minuter.

Jag kommer då att tillföra det feminina i konserten och ska spela June Carter-Cash och ska försöka ha så tidsenlig look som möjligt. (Därför har mitt långa hår fått stanna, trots att jag hela sommaren velat klippa kort) Någon som har något tips om nån gammal vind eller nåt som döljer fina klänningar i storlek 36-38 från 60-70-talet?? Jag behöver åtminstone 2 st nämligen... 

Ikväll har vi haft övning i studio och spelat in tre demo-låtar för radio och sånt. Jag tror nog att det här blir riktigt bra faktiskt. Det blir en liten resa för publiken!:)

Time´s awaisting är min absoluta favorit bland låtarna från filmen "Walk the Line" som kom ut för något år sen. Nu vet jag tyvärr inte om låten kommer att finnas med på våran repertoar, men härlig det är den! Och fastnar!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar