söndag 21 augusti 2011

Helgens fynd!

Jag hade en semesterdag i fredags och den spenderades tillsammans med tösen och svägerskan på juthbacka-marknaden (en gigantisk loppis-marknad som ordnas här varje höst, för er som den kanske är främmande för). Och oj vad vi trskade och oj vad vi fyndade. Priserna är upptrissade till max denna helg men några guldkornsstånd kan man nog hitta.

Vagnen var fylld både på höjden och bredden när vi begav oss hemåt och det här var vad jag kom dragandes hem med:


en skrivbordslampa

en gammal väckarklocka som fungerar fortfarande, men retar gallfeber på oss med dess tickande... :)

en påskhäx-kaffepanna åt dotterna och en liten låda med röda små charmiga knoppar i.

en liten stormlykta

2 st minimuffinsplåtar

en charmig liten trälåda/träskåp


en hylla med små fack i

en gammal telefon :)

en mariefors/kellokoski-mortel

ett bilgarage och 5 bilar åt tösen (här i huset är det bilar som gäller så detta blev en klar favorit!!)

och en röd och fin docksäng.

Allt detta för 66 €. Då var det ändå 3 saker av dessa som drog upp priset, så jag tycker att jag gjorde det riktigt bra jag! :)

Som mitt marknadssällskap sa: Det är ju bara Juthbacka-marknad en gång om året!

2 kommentarer:

  1. Wow så mycket du hittat! Nästa år ska jag också ta en semesterdag på fredagen så man kommer sig iväg å fynda nån gång! Klockan jag köpte tickar också något alldeles förfärligt! Men så kan jag tycka att det är lite charmigt att den faktiskt fungerar ännu!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina fynd du gjort! Den där hyllan med små fack i är ju bara för söt! Liksom docksängen... Varför gjorde inte jag några sådana fina fynd? Kanske för att vi kom för sent och jag var för trött...

    SvaraRadera